Dreamscapes

Moje plavo

Mnogo volim svoju sobu. I ponosim se njom. Ne, nije uvek sredjena, daleko od toga. Bez nekih krševa ne bih znala da funkcionišem. Ali to su moji ‘kreativni’ krševi, tepam im.
Kažem da se ponosim zato što sam je sama sredila, od poda do plafona. Prvo ispraznila, pa okrečila u svetlo plavo, moju omiljenu boju, pa krenula da je lagano ispunjavam plavim.

Jesam li već rekla da mi je plava omiljena boja?

Prvo sam stare babine ormare koji su bili neke prljavo-braon boje očistila i ofarbala u svetlo plavo, sa tamnoplavim detaljima. Onda sam se zanela… Pa sam ramove za slike ofarbala u istu nijansu plave, abažure lampi, saksiju sa palmicom, kao i stalak na kom saksija stoji. Vrata sobe? Naravno, tamnoplava. Zavese? Naravno, plave. Radijator? Plav, svakako. Radila auto-farba. Stočić? I to sam “zaplavila“. I uopšte, cela soba mi je plava, sa plavim detaljima. Samo još da smislim kako kompjuter da oplavim…

U uglu je stari drveni sanduk moje prababe, to je nekada bio sanduk za devojačku spremu. Morala sam da ga ofarbam, naravno, ali još miriše na prošlost. U drugom uglu je vojnički sandučić mog pradede. Takve sanduke su ranije dobijali u vojsci, za stvari, i ovaj je pra-prastar. I plav. I time se ponosim. Deo istorije u mojoj sobi. Moji koreni dišu sa mnom.

Uh, sada ovo zvuči monotono, dosadno zaglušujuće plavetnilo, ali nije, ne može da bude…baš zato što je prepuna detalja. ) Volim džidža-bidže i volim indijske sitnice. I to se vidi na svakom koraku.

Fascinira me Indija. Doživljavam je kao neverovatan spoj nespojivog. Najživlje eksplozije boja u najsiromašnijim slamovima. Nagli prelazak na pesmu i scene plesa u najtužnijim scenama bolivudskih filmova. Neuobičajena pronicljivost, mudrost mladjih ljudi. I veselost, gotovo neprilična, kod starijih. Pomirenost sa sudbinom. Nepomirljivost i buntovništvo nad svakodnevnim.

I tako… Punim svoju sobu indijskim prekirvačima, plavim, naravno, indijskim jastučićima i mirisima. (Zabrinula sam se samo onog trenutka kad sam došla nenormalna s posla, puna neke nervozne energije, i da bih se smirila, ušla u kupatilo i ofarbala i veš-mašinu u plavo. One-way ticket to Laza?)

Nekako sam ubedjena da mi je Indija negde u ‘kartama’, u nekom od izvlačenja. Kao da smo se prepoznale, pa me nalazi, ili ja nalazim nju, na najneočekivanijim mestima.

U svakom slučaju, mnogo volim kad se ušuškam u svojoj plavoj sobici, okružena egzotikom daleke bliske zemlje i osećam se zaštićeno od celog sveta. I volim kad me probudi sunce, a moj plavi hvatač snova je odradio svoje i sanjala sam samo lepe, plave snove… i onda sam spremna za bilo šta.

1 komentar

  1. light-blue

    Zato sam i ja ovde:)

Ostavite odgovor

