Dreamscapes

Kad je sve volim – Jovan Nikolić

Kada mi upadne u sobu

I unese sneg na trepavicama

I miriše na napolje.

*

Kada kupi psa pa ovaj

Hteo, ne hteo ubrzo

Počne da liči na nju.

*

Kad se setim da je bila fetus

I takvu je volim

U stadijumu punoglavca

*

Na fotografijama iz detinjstva

Kao bebironu sa loknicama

A najvolim zato što se ona

Od tih fotki do danas

Uopšte ne menja

*

Kad noću piše

Baterijom po vazduhu

Šalje poruke vanzemaljcima

*

Kad me na Rilkeove

Stihove pita

-A je l ti se svidja

Moja nova tašna?

*

Kada usisava tepih u aljinčetu

I kada je uštinem otpozadi

A ona vrisne –

Jesi li normalan

Mogla sam tako da poginem ovde

*

Kad slušamo muziku

A ona podigne kažiprst

Slušaj sad ovaj prelaz

Kako je dobar

Ram-tara-ram-tira-tam

*

Kad je pogledam na neko mesto

A ona stavi ruke preko tog mesta

Kaže – što si pokvaren,

Marš tamo!

*

Kada donese ćumur

Na poslužavniku

Evo, malo su mi

Izgorele kiflice – kaže

*

Dok čita ove beleške

Pa se iznervira

Što lažeš, za one kiflice!

*

Kada mi kaže

Bože, koliki ti je nos!

To je zato što me lažeš

Pa ti stalno raste

Ko Pinokiju…

*

Kad kaže

Ja bih te nešto pitala

Ako obećaš da

Nećeš da se smeješ

*

Kad izadje iz kupatila i

Kad joj kosa liči

Na dečiji crtež

*

Kad šmrca na ljubavni film

I kada opazi da se jedva

Uzdržavam da

Ne prasnem u smeh

Pa stane da me gadja

Korama od pomorandže

*

Kad mi kaže –

Ti mene kad bi ostavio

Ja bih samo legla

Na patos

I umrla…

52 komentara

  1. jovan nikolic

    molim Vas, recite mi, gde ste pronasli ovu davno napisnu pesmu ?
    Srdacan pozdrav
    jovan

    • tanja

      A ja se secam Tela i okoline… Zaobljena princeza

  2. Jovane, i ne sećam se gde sam je pronašla, znam samo da je bilo odavno, i da mi je već dugo draga🙂
    A Vi, slobodno, možete da joj dodate i ‘konkurentkinju’🙂

  3. suzana petricevic

    Hej,stari druze,
    zamisli ,trazeci pesmu dovoljno istinitu razrovim svoju prasnjavu policu i ugledam onu BIGZ ovu(iz ONIH dana) tako ljubicastu i u njoj ,konacno,tu pesmu tj.Zavet!
    Naravno da onda krenem po redu kroz i dobi moja soba tvoje tockove!
    I,naravno ,tu mi se apetit jako otvori te se obratim starom dobrom drugu u dugim nocima -googlu i nadjem te.Virtualno,napairu ali to i jeste tvoje pravo mesto,hvala Bogu.
    Dakle,vidim da si nagde u belom? Svetu …ili mozda je to i stara informacija ali sam se svakako obradovala.E,sad Ovako te pozdravljam i evo mog maila pa ako budes u prilici,javi se!Ziveo.suzana.petricevic@YAHOO.COM
    P.S.
    sIGURNA SAM DA NISAM JEDINA KOJU ZANIMA KAKO SE MOZE NABAVITI ZBIRKA KRATKIH PRICA O KOJOJ SAM NA NETU PROCITALA FANTASTICAN PRIKAZ .lJUBI TE SU

  4. Ja ovo procitajh i videh prvi put i potpuno sam sad ovde zanesena i ocarana i hvala ti na tome.

    I ukradoh je🙂

  5. Ma baš je… prava!

  6. JOj, ne da je prava nego je carobna, zivotna, ma nemam reci, svaki cas se vracam da je procitam, od pocetka do kraja je fascinantna i jos jednom ti hvala na njoj🙂

  7. farkas istvan

    Jovane, mungre phral, kaj si tu ???
    slucajno sam nasao ovaj sajt, a namerno trazim tvoje pesme na netu, i podatke o tebi. Zasto ? pa sesti je april, a osmoga cemo imati u Novom Sadu u Zavodu za kulturu Vojvodine (bivsi KPZ, gde je Trifun radio) predstavljanje romskih pesnika koji ne pisu na romskom. I kako sad tebe zaobici …. a ne znam nista o tebi od kada si preko grane ili gde si vec sada… moj mejl je slam1236@yahoo.co.in, pa mi se javi ako procitas ovo… a da, ko sam ja ? sreli smo se jedno dvaput kod Trive i Novice, a mozda i kod Dragoljuba, ali nije to bitno…

  8. marija medenica

    ovu pesmu su mali glumci govorili u skoli glume,dan dans je obozavaju

  9. Dobro došla, Marija… Da pesma je vrlo ‘živa’ i ritmična… Koje još klinci vole da recituju?

  10. Mirjana Đan

    Oduševljena sam! Zaista bih volela da pročitam još nešto od Jovana Nikolića, ali i internet raspolaže sa opskurnim informacijama. Jedino što sam pronašla je priča „Sviraj, Dragiša, sviraj“ i saznanje da je objavjeno dosta knjiga i članaka na nemačkom jeziku.

    Da li neko zna gde i da li se može pronaći neka zbirka priča, pesama…?
    Ako je nema -mislim da bi je trebalo što pre objaviti!🙂

  11. Mirjana, imas ovde na blogu samo jos jednu pesmu istog autora, a obecao je da ce poslati jos…🙂

  12. Draga Gemina obećao sam i obećanje moram ispuniti.
    Samo te molim da mi napišeš na koju e-mail adresu.
    Hvala ti.
    Jovan

  13. Naravno, hvala svima koji se javljaju i tako,
    dirljivo, komentarišu.
    a ja mislio da su me baš svi već odavno zaboravili…

  14. Kako je slatka pesmica. Uh, baš je medena!

  15. gocagracija

    I ja se pridruzujem onima koji imaju samo jednu zelju-da im se javi Jof..dok je nama nas..pozdrav od jedne Gordane..jos cuvan tvoja pisma a saljem ti i jedan poljubac…jer decembar je..tvoj mesec..

    • Potrudiću se da mu prenesem poruku.🙂

      • gocagracija

        hvala Ti unapred…

  16. Draga Gemina, sta li se samo dogodilo sa nasom komunikacijom?
    Eto to, kad bih saznao bilo bi mi lakse.

    • Anonimni

      imas veliki pozdrav od Gordane iz Kragujevca

  17. ko je anonimni ? jel goca gracija ili neko iz sjene ?

    • goca gracija

      da moj dragi Joffe ! ja ti uvek saljem pozdrave ma gde bio..nadam s da si dobro i ako zelis,javi mi se..

  18. Pa, javio bih se rado, ali ne znam gde da se javim. Nedostaje mi tvoja e-mail adresa.
    Nego, nema Gemine da se javi. Sta se zbiva&dogadja, pametan nisam…

  19. gordana

    gocagracija@yahoo.com Sa geminom sam kontaktirala pre par meseci.zamolila sam je da mi javi ako bude imala novosti o tebi.slucajno sam „svratila“ovde…:).Hvala ti sto si se javio !

  20. Pozdrav, Jovane, Gordana… Izvinjavam se sto nisam odmah odgovorila, bila sam malo odsutna ovih dana…🙂
    Jovane, koliko se secam, ostalo je da se dogovorimo o organizaciji Vaseg bloga, sa poezijom? Mislim da bi bilo dobro detalje dogovoriti mailom?
    Gordana, drago mi je sto Vas opet srecem ovde. Kao sto sam obecala, Jovanu sam prosledila Vas mail jos prvi put kada ste se javili.
    Pozdrav…
    (PS. Neverovatno je kako je nekad svet mali, zar ne? I kako prave ljude srecemo na pravim mestima?🙂

  21. gordana

    Draga Gemina hvala Vam na svemu.Nisam se nadala da cu ponovo kontaktirati sa JOFFOM.. Ali slazem se sa Vama „zivot je cudo“.Zelim Vam svako dobro.veliki pozdrav.

  22. jovan

    Draga Gemina, mislim da ce bolje biti da se preigramo na komunikaciju preko mog emaila i dogovorimo se na koji nacin da ti dostavim kolekciju „ljubavnicke poezije“. Ono sto i meni biva zanimljivo je da sebe niposto nisam smatrao autorom klasicne ljubavne poezije, da sam takve zapise hvatao uglavnom u mimoletu i da oni ne predstavljaju dominantu karakteristiku mog ukupnog rukopisanija. Eto, zahvaljujuci tebi pronasao sam sebe kao autora izvesnih emotivnih izliva neznosti i ocajanja. Eto razloga da slavim tvoj blog, nadam se ne sam…

  23. Mirjana Djan

    Draga Gemina, nadam se da ćete uskoro stupiti u kontakt sa gospodinom Jovanom! Ja redovno proveravam Vaš blog i sa nestrpljenjem očekujem da će se ove virtualne stranice ispuniti njegovom poezijom! Šteta što ide tako sporo…

  24. …poslednje sto sam cula o tebi je od sanje, a tome ima vise od deset godina…tako bih volela da te cujem, vidim, cvrsto zagrlim… kada razmisljam o tebi: to je kao miris i ukus detinjstva
    volela bih da se javis.
    veeliki zagrljaj i poljubac od dzudi, malecke, mime…iz dramskog studija, iz doma kulture… ako nisi zaboravio zajednicke veceri poezije…

    • Draga Milice, s velikim zadovoljstvom cu preneti Vasu poruku Jovanu.
      Pozdrav, Gemina🙂

  25. Draga Ivana, dobio sam nekoliko tvojih poruka i to me jako raduje.
    Medjutim njihov sadrzaj mi je nepoznat buduci da moj novi program na laptopu ne moze da
    identifikuje i otvori tvoja pisma. Nece ti biti tesko da mi ponovis ?
    Hvala ti i od srca te pozdravljam. Pozdrav i Maleckoj! Bas prijatno iznenadjenje.
    Jovan

  26. A ako bi Tanja mogla da doda jos par asocijacija, tacno bih znao ko je „zaobljena princeza“ …

    • tanja

      Jednom daaaaaaaaaaaaavno sam vezbala sa tobom kako se intervjuise pesnik🙂

      • OK Tanjusa sad znam kako si intervjuisala pesnika. Ako zelis javi mi se na e-mail : jovan-nikolic@web.de zelim ti svako dobro u privatnom zivotu.

  27. tanja

    Da li je to biolo 95. ili 96….? Ne mogu da se setim…

  28. Eto, znam taj intervju . Javi se na e-mail: jovan-nikolic@web. de

    • tanja

      poslala mail…

  29. pa sad ako je taj kratki dopis izmedju Tanje i autora bas toliko bio vredan da se okaci na „reci mi“, alal vam kriterijum draga Gemina.

  30. etiku namera Ti znas ?

    • “Reci mi“ je samo naslov widgeta – spravice – koja prikazuje 5-6 poslednjih komentara na sajtu. Nisam nista ja izvukla, niti otkucala. Poruke koje ne zelite da svi vide najbolje je da ne ostavljate ovako javno, medju komentarima.

  31. Pa dobro, draga Gemina, ja moram „ovako javno“ da ti posaljem moje izvinjenje. Nisam znao sta znaci to „reci mi“ i zbog cega su bas tamo okacene poslednje , potpuno benigne recenice u dopisivanju sa meni veoma dragom osobom koju dugo vec nisam video i cuo. I sa svima drugima, zahvaljujuci tvom postojanju . iCitajuci povremeno tvoje inteligentne i lucidne zapise, uveren sam da razumes zasto sam na tren , eto pomislio nesto sto, sada se ispostavilo iz tvoga odgovora ,ne mora nista plaho da znaci.

  32. Anonimni

    dakle Draga Gemina, nakon jedne godine sutnje, zelim eto, da podelim sledece sa tobom i tvojim posetiocima. na ovogodisnjem sajmu knjiga u beogradu, 24 oktobra, na standu Cigoje bice promovisana moja knjiga „Soba s tockom“. Imacu radost i tremu da budem prvi put u mom beogradu nakon 11 godina. Pozivam te na promociju i zelim da se upoznamo. ne mogu zaboraviti da si prva okacila dve pesme koju sada redovno prepisuju ostali blogovi. Hvala ti zbog toga i nadam se nasem susretu na sajmu. Spremio sam knjigu za tebe…
    jovan

  33. dakle Draga Gemina, nakon jedne godine sutnje, zelim eto, da podelim sledece sa tobom i tvojim posetiocima. na ovogodisnjem sajmu knjiga u beogradu, 24 oktobra, na standu Cigoje bice promovisana moja knjiga „Soba s tockom“. Imacu radost i tremu da budem prvi put u mom beogradu nakon 11 godina. Pozivam te na promociju i zelim da se upoznamo. ne mogu zaboraviti da si prva okacila dve pesme koju sada redovno prepisuju ostali blogovi. Hvala ti zbog toga i nadam se nasem susretu na sajmu. Spremio sam knjigu za tebe…
    jovan

    • Dragi Jovane,
      Zelim Vam puno srece i cestitam iz sveg srca na objavljenoj knjizi!
      Na zalost, ove godine, prvi put posle skoro 20 godina odlazaka na ‘hodocasce’ Sajmu knjiga, necu biti u mogucnosti da ga posetim jer sam trenutno u inostranstvu.
      CInjenica koja mi vec tesko pada, a sada mi je samo jos vise zao jer necu moci da prisustvujem Vasoj promociji…
      Nadam se da ce me knjiga sacekati kada se vratim…🙂

      Puno srece – i sacuvajte jedan autogram za mene🙂

  34. Draga gemina, jedna vest za tebe i one koji mare za tvoj blog.
    U nedelju 22. Aprila u Djurinoj Kuci na Skadarliji imam citanjac i potpisujem knjigu „Soba s tockom“! Ocekuje te tvoj primerak. Ostale ceka njihov!
    Srdacan pozdrav
    Jovan Nikolic

  35. Anonimni

    nisi bila a otislo preko osamdeset knjiga, ne smem da kazem nista vise, pitaj one koji su bili.
    Ceka te TVOJ primerak. Javi se i reci cu ti gde!

  36. Draga Gemina, u velikoj Antologiji srpske poezije (1847-2000) nenada Grujicica, objavljenu u Sremskim Karlovcima, ova je pesma nasla svoje mesto! Pa zar sam da slavim?

  37. Anonimni

    „Kad je sve volim“ nadjoh pesmu sinoc!! Po ko zna koji put,sam je procitala i stvarno je savrsena🙂 Svaka cast autoru🙂

  38. This is a topic which is near to my heart… Take care! Exactly where are your
    contact details though?

  39. Misa

    Kako ide ona sa sinom … u sumi?

  40. Dragi moj bivsi kolega Jofe(„BEOBANKA“)i stari prijatelju zelim da te pozdravim i da ti cestitam na uspehu tvoje knjige.

    Milan Zilovic Zemun Polje

Trackbacks

  1. Halucinacije jedne mladosti – Jovan Nikolić « Dreamscapes

Ostavite odgovor

