Dreamscapes

The-One-Who-Got-Away vs. The-One-Who-Got-Us

Da li svi mi imamo nekoga sa kim poredimo sve ostale? Nekoga ko je ostao neuhvatljiv, ko je ostao neispunjena želja, koliko god to patetično zvučalo?

Da li ste nekada, drage moje dame, uhvatile sebe kako u odredjenom trenutku mislite “Sada si povraio sve ostale muškarce za mene, jer nijedan neće moći ni blizu da pridje ovome“? Da li ste nekada, draga moja gospodo, uhvativši sebe kako razmišljate o Njoj dok ste sa Nekom, pomislili “Nije joj ni slična. Što sam onda sa njom?“?

I koliko god da je teško ići dalje tako ‘pokvaren’ za sve ostale… situacija može da bude još gora. Dovoljno je da se setimo da, dok mi uporedjujemo njih sa ‘Onim’… oni istovremeno uporedjuju nas sa ‘Onom’… i kako nešto može da bude ‘Pravo’ posle toga?

Ono što mene danas zanima je: kada smo spremni da se otarasimo pijedestala i zaista zavolimo osobu pred sobom?

I još gore: ako se nikada ne otarasimo, ako nastavimo nesvesno da dozivamo slike Njega… a ubedimo sebe da možemo da budemo sa nekim drugim, nekim ko nas zaslužuje, sa nekim ko je dobar prema nama?

Ko god da priča o ljubavi i vezama i prijateljstvima, naglašava koliko je važno da znamo da pravimo kompromise. I slažem se sa tim. Ne možemo večito terati po svome i gledati svet samo kroz prizmu svog zadovoljstva i svojih interesa. Ali.. šta je sa kompromisima koje pravimo sa samim sobom?

Imam drugaricu koja je godinama bila zaljubljena u istog dečka (koji joj je bio drug). BTW, da ostanemo verni američkim klišeima iz filmova: ja NISAM ta drugarica! Pre nekoliko godina srela je dečka koji joj se svideo, kratko su se zabavljali, pa počeli da žive zajedno, pa venčali i sada već imaju sinčića. I sve je lepo, ljubav cveta, reklo bi se. Ali… zašto još uvek spominje Onog Nekog kad god se rasentimentališe ili napije? Zašto je prema svom mužu sve samo ne nežna kako je umela da bude prema Njemu?

I na kraju, neizbežno pitanje: kada je u redu da napravimo ovakav kompromis? Kada bežimo od samoće? Kada stavimo na vagu svoja osećanja, realne mogućnosti na jednu stranu… i verziju u kojoj ostajemo sami na drugoj? Kada izaberemo da budemo sa bilo kim umesto da ostanemo sami? Kada prodamo svoje snove i leptiriće u stomaku za udobnost i sigurnost i predvidivost? Kada odrastemo i prvi put iskoristimo frazu “u mojim godinama“?

Opet previše pitam, i naravno da nemam odgovore. Znam samo jedno: previše često sam odustajala od nekog samo zato što nije Pravi i što se zemlja ne okrene oko svoje ose kad me poljubi. Šta ako je to mnogo veća greška? A znam i još nešto: ne mogu protiv sebe… i NekogTamo ko boravi u mojoj krvi…

12 komentara

  1. zelenavrata

    Mnogo pitanja.
    Poredjenja nestaju s godinama, jer se i mi menjamo, pa nam posle bude smesno ko nam je bio iluzija. Ne volim kompromise, slabo tu igram…

  2. A šta ako nije bila u pitanju iluzija? Već realna osoba, sa svim svojim manama…

  3. zelenavrata

    I on se menja, nije vise ono sto je bio, kao ni ti.
    I, to je normalno.
    Ala sam pameeetnaaaa:)

  4. Luna Morena

    Ljudi iz svere psihologije taj fenomen „poredjenja“ nazivaju efektom Romea i Julije🙂 Zasto bas tako? Obrazlozenje je vrlo jednostavno. Da su Romeo i Julija ostali u zajednickom zivotu mi verovatno ne bi imali sveopstu tragediju. Bio bi to brak sa svim problemima kao i ostali brakovi. Svadje i problemi bi takodje bili sastavni deo njihovog zivota.. Elem.. Svi znamo kako se zavrsava Romeo i Julija.. Zbog toga uvek postoji pitanje i zal za tom divnom ljubavlju.. IDEALNOM🙂 Isto tako svi koji nisu ostvarili ono o cemu su manje vise mastali, ostaju markirani tom etiketom „Romea i Julije“😉 Pozdrav

  5. miki

    Kad je neko opsednut duhom iz proslosti..onda nema ni sadasnjost a ni buducnost

  6. zelenavrata

    Ko je ziv, ima proslost, a sadasnjost i buducnost su promenjive.

  7. @Luna… sve je to dobro u teoriji, ali reci mi, u praksi… zar ne postoji neko sa kim si bila ili želela da budeš ko je kategorija sam za sebe, daleko do svih ostalih? Naglašavam, bez obzira na to da li si bila sa njim deset godina, ili ni dana.

    @Miki… postoji li osoba bez prošlosti? Znam da bi idealno bilo da mislimo da smo prvi i jedini u nečijem životu, ali nikada nije tako. A ako zavolimo nekoga, on predstavlja u tom trenutku sumu svih svojih iskustava, bez svoje prošlosti ne bi bio takav kakav je.

    @Zelenavrata … eto, mislimo isto… mada, što se tiče onih promena, menja se možda osoba, ali ne i naša percepcija o njoj. Menjamo se i mi sami, ali naša slika o ‘sebi’ malo sporije.

  8. miki

    Naravno da ne postoji osoba bez proslosti, barem ne u odrasloj dobi🙂
    ali.. duhove treba prepustiti proslosti i ne dozvoliti da sabotiraju sadasnjost…
    i kad se zavoli neko nov treba izbegavati to poredjenje jer svako je od nas jedinstveni skup osobina i mentalnog sklopa
    da ne prelazim i na domen fizickih razlika…

  9. Svaka ljubav je večna… dok traje.
    Svaka ljubav je prava… u nekom trenutku.
    Naravno da se neke ljubavi duže pamte, na primer, prva.
    Ali svaki partner je poseban i jedinstven. Na kraju, ne bismo bili sa njima da nije tako.
    Živeti se može samo sada, baš u ovom trenutku. Ko to ume, naučio je sve što mu treba.

  10. Bravo, zavidim vam ako je zaista tako jednostavno.

  11. zelenavrata

    Cvrc Milojko:P

  12. Naravno da nije jednostavno, Gem. I ja imam neke duhove koji se javljaju povremeno. Na sreću, što vreme više odmiče, sve ih je manje. Neke krugove sam zatvorila posle trideset godina i shvatila da je sve dobro baš ovako kako je sada.
    Sa druge strane, jeste jednostavno. Recept sadrži samo par sastojaka. Neko može da ga nauči, neko ne. Ja sam upola uspela, još uvek učim, ponekad padnem, ali važno je da uvek ustanem.😀

Ostavite odgovor

