Dreamscapes

Gruba pesma – Branko V. Radičević


Ja joj govorim reči pune oštrih zuba

da ćemo nežnost ostaviti deci.

U dvanaestoj godini dobija prve nokte.

Mlečnjacima još može da se odškripi.

A kad se zamomči, nežnost to više nije.

Jer čovek zbog ljubavi može da ubije.

*

Najvoljenija, kažem, zagledaj malo u sebe.

Jer ti si kao zemlja, sve tamnija

što ideš dublje. Sve ludja. Sva od jeza.

Neka priznaju tvoje oči, neka kažu,

šaljem ti ovaj ujed da te moli,

čemu rogovi moji kada ne bi proboli.

*

Moji su dlanovi od naoštrena kamenja.

A noge su dva stabla izrasla iz kukova.

Od vetrova je ispucala moja kora.

Kada govorim ljubav, reči dobijaju vilice

i svi su zubi kutnjaci i raskidači.

Kada govorim ljubav, nokti su mi orači.

*

Nežnost je bila sumnja i jedna nesigurnost.

Otrpi ovaj bol od kog će da vrisnu kosti.

Ona je čak i travkama nepoznata.

Zbog nje nikada ne drhti na topoli

beli list. S nežnošću se oprosti

čim moja ruka počne da te boli.

*

Tvoje je telo hiljadu divljih mačaka.

A ja znam da imam samo dve ruke.

Tako je malo ruku i tako malo usana.

Pa šta da radim kada znam da imam samo dve ruke.

Zar da im oduzmem jarost pa da tepaju prsti?

Obrasta moja koža u korov i u trnje.

Kada drljačom predjem svaki tvoj deo i teme,

siguran sam: na plodno će da padne svako seme.

*

Ja joj govorim reči pomalo čudne.

Reči škljocaju i ubedjuju meso.

Ti si postelja od noževa i čudo.

Na tebi ni djavo ne bi pleso.

Jauk ne mogu da izmole moji prsti.

Govorim joj sve što nežnost ne može biti:

grebenje od kose, hej, putena hrastova koro,

najgrdja, nogom ću te poljubiti.

*

To je velika seča i najgrublje granje.

A ledine su tvrde. Stari vo ne ore.

Neobična je ovo ljubav, ne trpi gugutanje.

Brzo nam zapište kosti i usne naše zagore.

Govorim joj ljubav, umoran od padanja,

vukući njene oštre, zamršene kose:

otrpi još ovaj bol, njivo od sto dana oranja,

a posle – neka nas nose!

4 komentara

  1. Nije li ovo jedna od najnežnijih pesama ikada napisanih?

  2. zelenavrata

    Najneznija sa najgrubljim recima. Kako neznost moze grubim slovom da se iskaze, cudnovato lepo.

  3. Amin, zelena!

  4. zelenavrata

    Vala bas, amin!

Ostavite odgovor

