Dreamscapes

Rastanak od prijatelja – Arsen Dedić



Više se nikada neće moći ispočetka,

moj prijatelj odlazi;

samo je okus natrulih oskoruša

u bezvoljnim ustima.

Zar ce od danas biti poniženje

vatra i voda naših mladih godina?

Kada se mi više ne razumemo

i naše se žene ne slažu,

onda se može reći

da je moja mladost bila greška,

i baca se promašena meta

na streljani blizu jutarnje šume.

I da me je srce sramotilo godinama.

Više se ništa ne može ispočetka;

moj prijatelj odlazi.

Život koji ostavlja meni

i komad koji odvaja za sebe;

popodnevno more

rastegnuto kao zvuk harmonike.

Poljubac ove devojke

neće više biti kruška koja se raspada

voda što se preliva u fontani,

kiša u vrtu,

vatra u jagodicama bolesnog lica.

Zbogom na trgu

sa rumenim pročeljem

medju mlakim dlanovima popodneva.

Šutnja,

zvuk zvona, misa kantana,

njegovo crno odijelo i šešir,

bol i ogorčenost trenutka;

s tim je svršeno.

I sada samo glava stare ljubavnice

pred našim očima koje su mudra i nepomična senka

što se više neće patiti.

Moj prijatelj me ostavlja;

pada konopac sa zastavama;

na prazničkom brodu “Slon-Kali“

jedan dan posle Dana mornarice.

Samo su prazni glasovi

umornih izletnika u luci.

Premalo za tugu i veselje

sve to skupa.

Do vidjenja, do vidjenja.

Zar je izgubljeno, zar ću zatajiti

pred nepokornim srcem

one godine, gradove,

svete ure koje sam činio s majkom,

način odevanja i lektiru?

Zar su naše ljubavnice lagale,

zar me postidjuje ona kiša u ljubljanskoj ulici,

prozor prema kasarni

i jagoda u mom krevetu?

Naše ideje, adrese, opozicija, Šopen na stajanju

u Muzičkom zavodu, rane pesme i fotografije.

Moj prijatelj odlazi iz svega toga;

on doduše ne kaže ni “da“ ni “ne“,

ali znam da je gotovo.

Ostavlja me samog na ovom skladištu

ne odnoseći ništa.

On odbija svoj deo

i sada sam naslednik imanja

koga se više ne mogu odreći,

ali još uvek ne vidim

da je išta bilo pogrešno.

2 komentara

  1. zelenavrata

    Cutim…..

  2. Anonimni

    sto je dugaco boze moj!

Ostavite odgovor

