Dreamscapes

Hajde da se igramo…

Hajde da se igramo…

… da sačekamo pola osam, i namestimo se ispred TV-a da gledamo crtaće pre Dnevnika. Ali one prave, pravoslavne crtaće, sa Mićom Tatić i Nikolom Simić..

… da izadjemo napolje posle ručka, nadjemo lepu čistinu na livadi iza zgrade i dobru rupu, pa da ti ofuljim nekoliko staklenaca, ali neću te porculance…

… ili da odemo ispred zgrade, na beton, nacrtamo staze, izvadimo autiće i igramo ‘Je’n, dva, tri’…

… a kad već imamo kredu, da nacrtamo i velike kvadrate na praznom parkingu i igramo ‘Školice’…

… a kad nas se skupi puno, onda možemo da se podelimo u dve ekipe i da igramo ‘Elečkinje-belečkinje’…

… ili ‘Izmedju dve vatre’…

… ili ‘Crvene kraljice stop’…

… e, a znaš da sad počinje ‘Barum barum’? Odmah posle ‘Kolariću paniću’…

… onda idemo da kupimo ‘Politikin zabavnik’ i ‘Mikijev almanah’ i da se sakrijemo u neki ćošak i pročitamo ih od korice do korice, pa se onda džoramo, i opet čitamo, i onda zajedno rešavamo priču sa više završetaka…

… i da kupimo, kad nam ostane kusur, nekoliko kesica sa sličicama, ja ću ‘Plavokapicu’, a ti možeš ‘Evokse’… pa da posle igramo tapke u haustoru zgrade, tamo je dobar beton…

… a evo, ja ću da uzmem i par čokoladica ‘Životinjsko carstvo’, pa ćemo da gledamo čudne, šarene životinjice i da pričamo kako ćemo jednom da živimo na brodu i da tražimo pusta ostrva i postanemo Robinsoni… ili bar da plivamo kao Fliper…

… a ako više voliš ‘Kinder ladu’, dobro, važi, al’ meni donesi ‘Kiki’ bombone…

… a hoćeš da me naučiš da vozim rolšue?…

… a jeste vi učili onu pesmicu u školi… onu ‘Moja mama divno priča svake noći’…

… jesam, stvarno sam dobila peticu, časna pionirska reč!…

… hoćemo da idemo da pevamo sa ‘Kolibrima’ i čika-Draganom?

… A što oni idu čak u Afriku da sade papriku, kad mogu i ovde?

… Danas me učiteljica pitala da završim poslovicu “Čija majka crnu vunu prede…“, ja rekla, “A čija belu“… i ona mi se smejala…

… Petliću pevaču, sutra me probudi pre nego što ptice iz gneza poskaču, pre dece i ljudi, vikni glasom jasnim, prvi dan u školu da ti ne zakasnim!…

… E, ‘oćemo da gledamo ‘Opstanak’? A odmah posle počinje i ‘Grizli Adams’…

… E-PE-PEEEEEEE…

-Šta je to, šta je to?
O, pa to je bio pro!
Meko brašno soje
Umereno, tostovano (?)
Za peciva, poslastice
Za kuvano, pohovano
Za mene, za tebe
Uljarice PeKaBe
To je to, bio pro!

-Maće, ideš kod Kljuz?

-Ja sam ono testo
Što se troši često
I slano i slatko
A zovem se kratko
Iglo PeKaBe

-Imam samo deset sekundi i govoriću vrlo brzo!

-Jugodrvo, ugodrvo, godrvo, odrvo, drvo, rvo, vo, O!

… Poslala me mama da kupim jogurt u trouglastom roze tetrapaku, a ja nisam htela da idem dok se ne završi ‘Muzički tobogan’… ‘Pesma leti po svetu, kroz Pariz, London i Beč, imamo gosta poetu i dajemo mu reč!’

… Hoćeš da mi se upišeš u leksikon?… Ko ti je SD? VMO Tanji?…

… “O zašto nemaš četiri noge, četiri noge, četiri noge“… peva kamila beduinu… on kuka i nariče “Oću kućiiiiiiiiiii“…

… Idemo brzo kući, počinje ‘Sport Bili’…

… Ide zimski raspust, gledaćemo zimski bioskop…

… Mama, kupi mi viršle na crvenom kiosku…

… da čitamo ‘Lažeš, Melita’, ‘Letelica Profesora Bistrouma’, ‘Tajno društvo Pe-Ge-Ce’, ‘Vlak u snijegu’, ‘Dobar vetar, Plava ptico’, ‘Magareće godine’, ‘Pilot potporučnik Knap brani Beograd’, ‘Tim Lavlje srce’, ‘Bela griva’…

… da idemo ulicom k’o Smogovci i žvaćemo ‘Bazuka’ žvake…

… Tata, hoćeš da mi kupiš BMX za rodjendan? I da me vodiš u zoološki vrt, da vidim Samija…

… A da igramo ‘Lambadu’? I gledamo ‘Prljavi ples’ i ‘Karate kid’?…

… Tarzan, Snorkijevci, Štrumfovi, Bipsići, Baltazar, Lolek I Bolek, Pipi Duga Čarapa… A kada Erik pojede bananu dogadja se neverovatna promena, Erik postaje Bananamen, uvek spreman da stupi u akciju!…

***

… hajde da zamišljamo kako ćemo jednog dana biti mame, onako baš fancy keve u famerkama koje će totalno kapirati svoje klince i jedino će se sa njima prepirati oko toga čiji je red za puštanje muzike, onako, kad se napanji do daske… i povremeno ćemo tako da sedimo, kafenišemo i da smaramo klince pričama o efemernom ‘Nekad’… a oni će nas gledati belo kao mi što smo gledale naše matore dok su padali na priče o klisu, klakeru, bozi i bonovima, pa im se oči krile pod maglom, a nama bili i smešni i tužni…

20 komentara

  1. zelenavrata

    Hocuuuuuu ja, prva da se igram🙂
    Hvala ti na ovom divnom prisecanju!
    Kako si se svega setila, svak ti cast!

  2. Provede me kroz detinjstvo brzinom svetlosti… Idolu! Shahu! Care!Personifikacijo nirvane! Vratila si me u prvi red bioskopa Jadran u Subotici gde cekam da pocnu Vatrene ulice i Smoki i razbojnik… Ili Gremlini na zimskom raspustu, besplatno uz djacku knjizicu… Hvala do neba!

  3. Uh… ‘Gremlini’… da… i serija Žan Klod Van Dam genijalnih ostvarenja… na istom tom raspustu!

  4. I Americki nindza i Strumpfovi i Fraglici i putopisi Tibora Sekelja… Carobnjak iz OZa, Velika Bajkala, i pozdrav za onu crnokosu sa kikicama na velikom odmoru… I Bosko Buha i Cikalo i Zimzelen i Smogovci i Vuk samotnjak… Kod ovog poslednjeg sam oci isplakao….

  5. Posten-Iskren-Odan-… kako ide dalje, reši mi muku? Kako se ‘piše’ pionir?🙂

  6. Eh, da… a jesi li pevao “Uz Maršala Tita, junačkoga sina, nas neće ni pakao smest’… Mi dižemo čelo, mi kročimo smelo, i čvrsto mi stiskamo pest…“

    Majke mi, i danas kad je čujem, naježim se… i ne čudim se kako su ljudi ginuli uz nju…

  7. Posten
    Iskren
    Odan
    Neumoran
    Istrajan
    Radan

    Pa tu pesmu nacisto obozavam… Zbog nje i jesam uvek vise levicar…🙂

  8. Hm… priznaj da si izguglao ‘pionira’🙂

    Adut iz rukava: Danas kada postajem pionir dajem časnu pionirsku reč da ću marljivo učiti i raditi i biti dobar drug… Čik nastavi dalje! 😛

  9. Nisam guglao pionira. Imam ga na jednoj majici. A zakletvu sam zaboravio… Posle te sam polagao jos neke koje sam zeleo da pogazim pa su zakletve izgubile smisao…
    Ali se zato secam sta Sofronije kaze pametnjakovicu mladjem u mnooogo prilika🙂
    Ko moze reci sta je vece blago….

  10. “Poštovani, poruka primljena, ali malo nejasna. Molim Vas, razjasnite. Pametnjaković mladji.“😛

  11. Kao da smo zajedno odrastale. Imali smo zanimljivo i lepo detinjstvo. Kako si se samo svega setila?🙂

  12. Pa… setiš se jednog detalja, pa to povuče drugi za sobom… a ubrzo i krene lavina!🙂

  13. Da, to su bila lepa vremena, i ne samo zato što smo bili deca. Jedan crtać pre dnevnika! A kada bi ( ponekad ) pustili čak dva, Alana i ja smo bile ubedjene da je to naš deda išao da interveniše…
    A mene jedno vreme zvali Dragana kinder lada čokolada. Uopšte ne znam zašto?
    Lep post. Hvala za prisećanje…

  14. :)) Hvala tebi, Dado za sjajnu ‘crticu’. Podsetila si me na slučaj moje drugarice. Ona i njen brat su bili bolesni, kao klinci, a kukali za sladoledom. Tada je fora bila kupiti sladoled u onim plastičnim crvenim lopticama sa poklopcem, ili u čašicama od mekog kartona. Uglavnom, njihova keva im je danima kupovala krem-sir (“Sirko“!) u tim čašicama, a oni sa uživanjem jeli taj sladoled!

  15. Lilit

    Sve ovo što si navela… Odlično je! Od Gavrilovića je! Eh, moja ragazza… Sada bih najradije da ti kupim una torta Karmen! Kucnem na tvoja vrata, neeeeeeeezno, kucci, kucci… Ti otvoriš, a onda zajedno gledamo Blufonce. Kada završimo s tim, možemo zvati neke drugare da igramo Crnog Petra!
    I hoće li neko konačno da mi kaže zašto se POPAJ piše ROREČE?

    Zašto volimo da uništimo sve što je dobro?😦

  16. Jooooj! Lilit! Podseti me šta sam zaboravila! 😛

    Decko, decko… stani malo! Grickaj čipi-čips!

  17. Lilit

    I „Uzmite Bronhi, lakše se diše!“.🙂
    Ma, bilo je tu svega.

  18. Tipi-topi… (pa onda mamica koja briše zamagljena staklena vrata, dok deca sa druge strane pevaju)… ta-na-na-na, tip i top!

  19. shaputalica

    Uz sve to što potpisujem da ti kažem da ja i dan-danas jednom godišnje čitam Magareće godine…
    „Vreme teče,
    život je kratak,
    guska se peče,
    meni će batak“.😀

  20. Ma hajde, ne spominji mi… odrasla sam, a još uvek znam napamet ‘Orlove’… i to mi nimalo ne smeta da kao poslednja … zasuzim kod onog poslednjeg dela, kad Lunja prati ‘svoje dječake’ u rat.

Ostavite odgovor

