Dreamscapes

Svaka luda ima svoje veselje

Jedna od mojih omiljenih reči u engleskom jeziku je IDIOSYNCRASY. Teško ju je prevesti na srpski (mislim da se u psihologiji i medicini koristi termin ‘idiosinkratičan’ u veoma sličnom značenju), ali podrazumeva ponašanje ili naviku ili osobinu potpuno specifičnu za jednu osobu ili grupu ljudi, distinktivnu karakteristiku.

Interesantno mi je kad pomislim koliko nas takve sitne navike odredjuju i čine jedinstvenim. I koliko mi znači kada, namerno ili slučajno, otkrijem nečiju specifičnost tog tipa. Na primer, bilo mi je neopisivo slatko kada sam otkrila da naše uobičajeno nabrajanje, ‘na prste’, u nekim drugim kulturama nije tako uobičajeno. Indijci broje na ‘članke’… pa na svakom prstu imaju po tri ‘stavke’. Mnogo ekonomičnije… zar ne?

Jedna moja drugarica sluša muziku klateći se uvek u istom ritmu. Druga, šetajući ulicom, mora da zgazi svaku šahtu koja je okrugla, a da preskoči svaku koja je pravougaona. Treća pegla samo levom rukom. Četvrta redja knjige na police po azbučnom redu. Peta kategorizuje sve svoje tipove po grčkim bogovima.

I možda jeste čudno, ali tek kad nekoga upoznam do ovakvih detalja, da znam na koji način radi odredjene stvari, tek kad vidim ovakve sitne ekscentričnosti u karakteru ili ponašanju… tek onda mogu da kažem da poznajem jednu osobu. Kao bacanje grubog krokija na papir… a tek kasnije dodavanje raskošnih boja.

Uostalom, svet bi bio monoton i dosadan kada bismo svi bili jednobojni…

Dodajte mi svoju boju…

together

28 komentara

  1. Zelena se dodala😛

  2. Ali, Zelena… koju specifičnost, koju čudnu naviku ćeš mi otkriti?

  3. otrov

    LJubicasta…navika da mora biti magično ili nikako🙂

  4. Hm…vrlo zanimljivo. Moram malo da razmislim, pa ću da ti kažem.😀

  5. Hahahaha! Otrove… otkrij mi svoje magične navike onda!😀

    Charobna… čekam te, samo da znaš!😉

  6. Ja se draga mnogo raspisala…😀

  7. Nikad nije mnogo! Pogotovo kad je ovako zanimljivo! Ali sada čekam jedan specijalan biser ‘za ovde’🙂

  8. otrov

    ha ha veoma smešno…pa ne može kada ti hoćeš🙂

  9. Dragi Otrove, ne budite otrovni!🙂

  10. Uvek zapalim cigaretu kad udjem u kola, osim kad deca nisu sa mnom!
    Nikad ne promasujem slobodna bacanja!
    Stalno su mi ciste cipele.
    Konstantno lazem samog sebe kako cu da prestanem da pusim.
    …el dovoljno,lol😛
    Citao sam ovaj post i naucio jednu novu rec na jengleskom, za koju sam cuo ranije ali na drugaciji nacin i za koju znam sta znaci.
    Zadivljujuce je koliko svako od nas imam po nesto IDIOSYNCRASY ??? Da nemamo, bili skroz bezlicni i monotoni, a kada imamo i previse, onda se svrstavamo u prave ludake,lol…

  11. Zelene specificnosti, hm…ima ih mnogo…ne izlazi iz kuce bez kafe i cigarete, prvo to, pa onda moze sve ostalo, nije perfekcionista, ali kad nesto nije zategnuto, ima neodoljivu zelju i mora to odmah da zategne (ludakinja), i cesto broji sve i svasta, nema pravila, ljude, automobile, drveca…jaooo da, hahahahahahaha, nekada davno joj je jedna zena rekla da ako nosi donji ves naopako da ne moze niko da je urekne, i ona otada nosi naopako🙂
    Bolje da ovde stanem, Laza radi 24h😆

  12. Deda, imamo zaista po nešto IDIOSYNCRATIC (eto, da naučiš i kako se menja jedna reč). I super je kad ima i previše, nisu to velike zvrčke, već one male, koje nas čina posebnim….:)

    Zelena, uvek naopako? Hm… vidiš, to je skroz interesantno. Nikad, ni slučajno, ne obučeš kako treba?

  13. E draga moja…ko zna koliko toga ima, a da ne mogu ni da se setim, jer je postalo skroz uobičajeno. Hm….strah me da počnem da razmišljam ko zna kakav ću sada post da napišem. Hahahah…:D
    – deci uvek prvo obuvam desnu cipelu, verovatno i sebi, a nemam pojma zašto
    – ponekad mi nikakav lom ne smeta, kao da ne postoji, ali sa druge strane može da mi bode oči do imbecilnosti, da sam u stanju i da ustanem iz kreveta, ako se setim da nešto nije kako sam htela da bude
    – i baš uvek, radim ili čitam po više stvari od jednom, recimo pišem post, instaliram nešto, ljuštim jabuku detetu, uz put obavim telefonski razgovor, odem da piškim, uključim mašinu za pranje veša, a u povratku pokupim igračke, pa umesto da nastavim post, napišem neki komentar… i tako nešto sl.
    Bolje da prestanem, ko zna šta mogu do kraja da napišem.😀

  14. Hahahaha! Charobna, kao da slušam sebe! Ipak ima nešto u tim horoskopskim znacima, nismo uzalud bliznakinje! Ovo kao da sam sama napisala:
    “i baš uvek, radim ili čitam po više stvari od jednom, recimo pišem post, instaliram nešto, ljuštim jabuku detetu, uz put obavim telefonski razgovor, odem da piškim, uključim mašinu za pranje veša, a u povratku pokupim igračke, pa umesto da nastavim post, napišem neki komentar… i tako nešto sl.“😀😀😀

  15. neprilagodjena

    Evo i mene😀
    Kucam u drvo tri puta i pomeram se s mesta bas svaki put kad pomislim i najmanju sitnicu koja mi se ne svidja. Ta opsesija je dogurala tako daleko da sam pocela da kucam i u plastiku, staklo, samu sebe..
    Moja zavisnost od labela, koje u svakoj sekundi mora da mi je na dohvat ruke, i od zelenog caja bez koga ne pocinjem dan, je vec svima poznata..😛
    E da, ja sam se isto zapanjila kad sam saznala da pas drugacije laje na razlicitim jezicima! Kod nas je „av,av“, kod amerikanaca „Bark, bark!“, znala sam i na rumunskom i spanskom kako ide, al sam zaboravila😦

  16. I petao kukurice drugacije… i svinje grokcu različito, jedino krave muču isto🙂

  17. neprilagodjena

    Stvarno?????😯 Pa ja nemam pojma o zivotu!

  18. Obucem ih nekad kako treba, kad sam odsutna glavom, kad je za neku situaciju🙂
    Uglavnom, 90% su naopako.

  19. Cigara u levoj ruci i jos jedan nesvesni detalj. Pravila se ili ne da mi Zivka ne radi, kada stancuje a ja kao kuliram, ne znam kad i kako, ali cesem bradu i to dok ne pustim krv, izgleda da to i u snu radim, cesto sam se budila krvave brade. A i na javi uprem i nemam pojma da to radim, prija jebote, dok ne sikne krv. Tako da sebe ne mogu lagati, nije mi nista, brada me oda.
    A, tvoje osobenosti?
    Aj, sad zaredjaj, dosta si bila normlna😛

  20. Prvo što mi pada na pamet, pošto sam prehladjena ovih dana je da kad brišem nos, pravilo je: jedna papirna maramica – jedan ‘duv’. Grozim se javnih WC-a i nikad u njih ne ulazim. Pa makar trpela satima i satima (primer: autobusom u Grčku, ušla sam u WC tek kad sam ušla u sobu, i propisno ga oribala, posle 18 sati puta). Kad sam zbunjena ili se žestoko trudim da se nečega setim, grickam donju usnu. Kad se koncentrišem na neki posao, oko nečega sitnog (odšrafljivanje, uvlačenje igle u konac, takve sitnice), uvek isplazim vrh jezika. Uvek radim po pet stvari istovremeno – to je Charobna već rekla – ali i u tom ludilo mora da postoji sistem. Na primer, ako kuckam za kompom, obavezno je ili upaljen TV, sa nečim što može da se prati, ili je puštena muzika. Dakle – zvukovi nikako ne smeju da se mešaju. I uvek imam rezervnu kutiju cigareta u torbi. Dovoljno za početak?

  21. otrov

    Zabolela bi me glava ako počnem razmišljati o tome. Srećan sam što imam male zelene u glavi koji regulišu nivo dosade u istoj… ne čini me ono što jesam već kako drugi vide. Da nije tako ja ovo ne bih pisao… drugima🙂

  22. Otrove, nisi dao da ti vidimo te sitne osobenosti, samo filozofiras. Na delo, pisi, po cemu si specifican, ne vrdaj nicim🙂

  23. otrov

    Nikada!🙂

  24. Baksuze😛

  25. Anonimni

    Ја увек бројим степенице кад се пењем или силазим, било где

  26. Ostavljam plavu.. Jer umiruje kao široko more i nedosežna je poput neba. Simbolizuje vernost, a ja jesam osoba koja je poput šteneta za osobe koje mi znače sve dok se ne dokaže da toga nisu vredne.. Hmm, šta bi bilo zanimljivo reći.. Svako jutro kad otvorim oči pustim na radiju neku muziku da svira, jer drugačije dan ne mogu da započnem.. Odmah posle toga zalijem šoljom hladnog nes-a uz dim cigarete.. Umem da ostavljam haos iza sebe, ali kada nešto radim obaraćam pažnju na svaki detalj dok ga ne dovedem do perfekcije..Ne prođe mi dan da se ne čujem bar sa desetak osoba, iako to nekad ume da bude iscrpljujuće.. Picu uvek jedem prvo od pozadi, pa kada pojedem koricu krenem ispočetka..Uvek se smejem, i razbacujem pozitivnu energiju, trudim se da ostanem pozitivna ma šta da me snađe.. Obično sve ostavljam za poslednji trenutak pa mi se to obije o glavu kao što će i ispit koji me čeka ujutru.. Pitam se da li još uvek posećuješ ovaj sajt Gemina, i šta te još čini idiosinkratičnom?

Trackbacks

  1. Počnem jedno, ispadne nešto četrdeset osmo… « Charolija
  2. Charolija » Blog Archive » Počnem jedno, ispadne nešto četrdeset osmo…

Ostavite odgovor

