Dreamscapes

You see, when weaving a blanket, an Indian woman leaves a flaw in the weaving of that blanket to let the soul out. (Martha Graham)

– Kako je sve počelo?

– Prosto. Uz par slučajnih reči koje su imale mapu i znale da je prate.

– Reči? Čijih reči?

– Zar reči ikada mogu da pripadaju nekome? Previše često ih svojatamo…

– A gde je počelo onda?

– U vrhovima prstiju. Ne, grešim, nije tako. U talasu koji je došao do mog uha.

– Opet reči?

– Kako pobeći od njih? Njima stvaramo svet. Njima sve počinje.

– Previše je to apstraktno za mene. Šta se u stvari desilo, objasni mi?

– Prepoznavanje gena, rekli bi naučnici, pretpostavljam. Ja bih rekla da se radi o mnogo daljem, mnogo ranijem prepoznavanju.

– Ranijem?

– Negde u praiskonskom.

– Opet preteruješ.

– Kako drugačije to objasniti? Na kraju, sve je počelo od dve osobe. Sada ih ima oko 5 milijardi na svetu. A duša ne nestaje.

– Sad ćeš da mi pričaš o komadićima duše? Delovima, koji se nalaze i uklapaju, kao dve polovina jabuke?

– Ne, neću. Pričaću o slagalici od hiljadu delova. I jednom delu koji nedostaje. Ali to otkriješ tek na kraju, kad složiš celu sliku.

– Dobro, i ti si našla taj ‘komadić koji nedostaje’. Sad smo već na poznatim klišeima.

– Zašto je sve što je ljudska slabost klasifikovano kao kliše? I ne, nisam ga našla. Bar ne po uvreženom shvatanju definicije reči ‘pronaći’.

– Nego? Pronašao je on tebe?

– Ne, samo smo na trenutak zaiskrili. I ugasili se.

– Pa čemu onda sva ova priča? Ako je gotovo?

– Neke stvari nikada nisu ‘gotove’. Neke traju van svih naših trajanja. A priča…  Svaka priča je sačinjena od reči. A reči su tu da udahnu život. Pričanjem, mi u stvari dajemo život.

– Hoćeš da mi kažeš da samo izmišljaš?

– Da, smišljam šta ću reći pre nego što to kažem. Izmišljam kako će izgledati ono što oživim svojim rečima. Obojim ga, u svojoj glavi. Dam mu miris. Malo muzike u pozadini…

– Ništa ja tu više ne razumem. Je l’ se nešto desilo ili nije?

– Jeste. Desila se eksplozija u supernovama. Iskričenje nervnih završetaka. Rastapanje epidermisa. Sužavanje čitavog svemira u jednu tačku. I naglo, žestoko rascvetavanje te tačke dok ponovo nije dobila obrise poznatog sveta.

– Gde smo sad? Šta je to – fizika, hemija?

– Alhemija. Ništa drugo i ne može da bude. Stapanje prostih elemenata u potpuno novi entitet, nezavisan od svih tih supstanci koje ga čine. I onda vraćanje, neobjašnjivo razlaganje alhemičarskog ‘zlata’ u sastojke iz kojih je nastalo… od kojih nijedan više nije isti i nije neokrnjen.

– Dakle, niste uspeli?

– Uspeli smo, i mnogo više nego što smo očekivali. Dali smo svojim svetovima novu boju. Novi ton. Novu obalu.

– A sad?

– Muzika je i sada tu.

– A osim muzike?

– Zar je potrebno nešto osim muzike?

– Mislim, koja je priča sada? Šta se dešava?

– Nasuprot popularnom verovanju, ne mora svaka priča da kulminira efektnim završetkom. Neke se prosto… završe. Tačkom.

….


13 komentara

  1. Price koje traju su ispunjenije od onih zavrsenih, zar ne?

    • Ne mora da znači, Zelena. I praznina ume da potraje.

  2. Praznine sami popunjavamo, jer smo uvek sami, ako to sami ne uradimo, nema ispunjenja ni prica, ni nicega.
    Sami se pokrecemo, sami kocimo, praznimo, punimo, sebicluk…koji vapi da bude podeljen.

    • Rekla si da su priče koje traju ispunjenije od onih završenih. Moj komentar o praznini koja traje odnosio se na te ‘priče’. Mislim da je moje mišljenje suprotno tvom, i da su one završene možda baš ‘prepunjene’… ko zna gde je istina u svemu tome…

  3. Čovek je izmislio sazvežđa da bi se lakše snalazio. U stvarnosti te zvezde uglavnom ne stoje ni u kakvom odnosu i udaljene su jedne od drugih milionima svetlosnih godina. Ne tvore nikakav oblik ,plutaju usamljene svaka za sebe. U stvarnosti… Ali šta je stvarnost? NIje me briga. Ja znam da se moj pogled može sresti sa nekim drugim pogledom ako u istom trenutku pogledamo istu zvezdu,bez obzira što smo na različitim krajevima sveta.Dobro de,bar da smo na istoj hemisferi… ali još ne ljubih u Lesotu,tako da… nađe krpa zakrpu pre ili kasnije.

  4. I ostanu tako zakrpljene naravo,to se podrazumeva.

    • A ako ne ostanu zakrpljene? Je l’ onda to bila fatamorgana? Zašto se to podrazumeva?

  5. Ne mogu da ne ostanu zakrpljene,onda to nisu prava krpa i zakrpa…Ne znam kako da objasnim ali sviđa mi se tvoja slika supernove,eto tako nešto…kad se desi flash,to je već u večnosti,ostalo je manje bitno.Možda mi je sad takva faza,pa sve nešto po oblacima ronim…..Uglavnom,treba ići do kraja pa ako je to,to …nema sile da se kosmički događaj ne odigra.
    Gem, ti me znaš…Ultimativno,pa sto puta iz početka-sto puta iz početka….

    • To baš i pokušavam da saznam… i nekako se nadam da ću baš do takvog zaključka i doći, nakon svih ovih vaganja… Volela bih da mislim da taj flash, koji bude odbljesak večnosti, ne mora da nastavi da traje u ovozemaljskom… i da ne moraju krpa i zakrpa da ostanu ‘prizemno’, vidljivo zakrpljene (da iskoristim tvoju metaforu), ali da jednom, kada se ‘okrpe’, ništa ih zaista ne može odvojiti, čak i da se nikada više ne čuju i ne vide… čak i da ovde i ovako ne postoje kao jedna celina…
      Konfuzna sam možda…😦
      Ono što pokušavam da sklopim je da trajnost i zajedničko postojanje nisu neophodni pokazatelji takve jedinstvenosti… ili da želim da jeste tako…

  6. Pa naravno bre,na to sam i ja mislio.Vidi,nije to nikakava logika luzera,to se jednostavno kapira ili ne kapira…kao i muzika,ti to znaš.

    • Otkad luzeri imaju bilo kakvu logiku?😀

  7. a i to što kažeš…lupetam,obnevideo od monitora,moram da jedem šargarepu da sačuvam ovaj vid sokolov,pa da mogu da zevam po cenjenom publikumu a ne da ćoram ko neki đedojlo.Nisu me satrli hebricidi,loza i vinjoza al’ će me ubije tehnika.

Trackbacks

  1. You see, when weaving a blanket, an Indian woman leaves a flaw in the weaving of that blanket to let the soul out. (Martha Graham) | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

