Dreamscapes

It takes a thousand voices to tell a single story (Native American saying)

Koliko često, hodajući ulicom, igrate neku svoju monodramu u glavi? Tragediju, političku satiru, naricaljku ili mjuzikl? Ne verujem da se ikada desi da, potpuno sama, ne razmotavam neki monolog ili dijalog u glavi, realni ili fiktivni, ili bar zarazan refren koji mi se zakači, neprimetno, za patrljke malih sivih ćelija.

Pogledam gužvu oko sebe, na ulici. Odjednom, bivam preplavljena tom neopisivom kakofonijom zvukova. Svako ko prolazi, kao mantru, ima svoj unutrašnji refren, svoju dramu. Hiljade, milioni ljudi u istom ovom trenutku ‘odašilju’ svoje misli, sa praznog platna, negde ka nebu. Bože, kolika je to buka!

Zamišljam, kao u nekom nevešto sklopljenom underground animiranom filmu, sve te ljude, na svim ovim ulicama, koji zgureno, pognutih glava, hitaju ka nekom neodredjenom cilju, a svakom iznad glave lebdi balončić sa tekstom koji neverovatnom brzinom teče… Bože, koliko je to priča!

A kažu da je uzrok najvećih ljudskih agonija baš to pronošenje priče neoformljene rečima kroz svoj život, sakrivanje leka od samog sebe, poricanje sposobnosti da rečima uobličimo ono što je samo stegnuta gomilica neurona… Čovek je usamljena životinja, uprkos svemu, sve više i više. Potrebno je pogledati sagovorniku u oči i pokloniti mu poverenje prevedeno u reči. Preneti, očima i gestovima, poruku, ‘Zastani i oseti. Ostani sa mnom.’ Pa reći. Ili odćutati svoju priču.

Stari Kelti su verovali da samo Pesnici mogu imati status plemenskih mudraca. Zašto? Valjda zato što mudrost ne postoji dok saznanje ne prođe putevima srca…

18 komentara

  1. Vidis, slatka moja, kad neko ima glasove u glavi kazu da je malo luckast, znas😀
    `Se mi bese znamo iz Laze?😀

    • Pa nisu to TI glasovi, zelena… Ovo su uobičajeni unutrašnji monolozi…

      • Znaaaaaaaaaaam, ali te/se zezam😛

  2. Kao da si mi procitala misli,toliko puta kad sam sama i hodam gradom,razmisljam o nekim stvarima,o milion stvari,a onda na tren se zaustavim i pogledam sva lica oko sebe i zapitam se o cemu ti ljudi misle,imaju li iste probleme kao ja,da li je osmeh na licu i osmeh u srcu,sta je maska a sta realnost…odavno nisam ljepsi post procitala ,i tako realan..

    • Hvala, Hipatija… Baš se čovek oseti zastrašujuće mali u takvoj buci, zar ne?

  3. Znači Kelti su i tebe zajdi,zajdi….ha,ha,ha
    Karlito počivši je pričao o zaustavljanju tog unutrašnjeg dijaloga…i samovažnosti kao prepreci….
    „Čovek je usamljena životinja“,kažeš ti, ali za razliku od životinjske,čovekova pažnja je okrenuta na tonal,reče gorepomenuti,tu i jeste frka,tu počinje borba,tad nestaju „balončići sa tekstom,iznad glave“…
    A i ja se našao pametan da tu nešto mrmoljim, k’o da je to sto kila kupusa na kvantašu.

    • Pa i za vreme borbe, baloncici su tu, tekst jos sumanutije teče kroz njih… Pitam se nestaju li ikada, zaista? A kad nestanu, zar tada nismo odustali od sebe?

  4. Ponekad dok idem ulicom i u glavi iyvodim te uglavnom monodrame, čini mi se da ljudi gledaju u mene sa čuđenjem. Kao da ynaju šta se dešava „unutra“.

    • Verovatno nagadjaju, jer se i kod njih “unutra“ veoma slicno desava…🙂

  5. O, da, vodim razgovore sa sobom vrlo često. Čak mi se nekad desi da nešto i naglas kažem, pa se osvrćem da me neko ne proglasi ludom😉

    • Ma vazno je da ti ‘razgovori’ negde imaju odjeka…🙂

  6. shaputalica

    Sva sreća pa svoje filmove koje puštam dok šetam ulicom posle pustim i vama ovde…inače me davno ne bi bilo. Što reče Zelena, odnosno Duško, treba imati mesto za gluposti.🙂

    • A i kad nemas mesto… napravis ga (ili napravis glupost, svejedno)😀

  7. Suzana J.

    zivela ali mekbil!🙂

    • 🙂🙂🙂🙂🙂 😀

  8. Ja svoje monologe zapisujem. Zato se i bavim pisanjem.

    • Pohvalno, Exxx… ja svoje uglavnom vise ne umem da ponovim.🙂

Trackbacks

  1. It takes a thousand voices to tell a single story (Native American saying) | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

